Krijg inzicht in jouw cliënttevredenheid
De beste zorg sluit aan op wat cliënten écht nodig hebben. Maar hoe weet je of jouw zorgorganisatie daarin slaagt? Simpel: vraag het de cliënten zelf. Met een cliënttevredenheidsonderzoek (CTO) krijg je waardevolle inzichten waarmee je jouw zorg nóg beter maakt. En nee, dat hoeft niet ingewikkeld te zijn. Wij voeren een CTO slim, simpel en op korte termijn voor je uit.
Bekijk jouw zorg door de ogen van de cliënt
In de zorg sta je dagelijks stil bij de mensen voor wie je het doet. Maar met een CTO kijk je verder dan de dagelijkse praktijk. Hoe kijken cliënten naar jouw organisatie? Waar zijn ze tevreden over en wat missen ze nog?
Met een cliënttevredenheidsonderzoek krijg je inzicht in hoe jouw ondersteuning wordt ervaren en wat er nog beter kan. Zo kun je nóg beter inspelen op de dingen die voor je cliënt het verschil maken.
Voor wie is een CTO geschikt?
Een cliënttevredenheidsonderzoek is geschikt voor alle zorgorganisaties die willen groeien in kwaliteit en cliëntgerichtheid. Een CTO helpt je om een zorgcultuur te creëren waarin de cliënt écht centraal staat, of je nu een kleine of een grote zorgorganisatie bent. Tevreden cliënten zijn de basis van goede zorg!
Zo voeren wij jouw cliënttevredenheidsonderzoek uit
-
Standaard komen de volgende thema’s terug in het onderzoek: veiligheid, communicatie, beschikbaarheid & bereikbaarheid en eigen regie. Per thema krijg je de mogelijkheid om één extra vraag toe te voegen. Ook vragen wij je om de e-mailadressen van de cliënten bij ons aan te leveren.
-
Wij richten het cliënttevredenheidsonderzoek in aan de hand van de door jou aangegeven wensen en stemmen samen de starttijd en looptijd van het onderzoek af.
-
Alles naar wens? Dan sturen wij het tevredenheidsonderzoek uit met een uitnodiging in jouw huisstijl. Wij zetten de vragenlijst ongeveer 2 weken open. In overleg kan dit ook over een langere periode.
-
Nadat alle inzendingen binnen zijn, analyseren wij de resultaten. De belangrijkste trends komen terug in een uitgebreid rapport.
Dit kun je verwachten van een cliënttevredenheidsonderzoek
Weet wat er speelt
Hoe tevreden zijn jouw cliënten? En sluit jouw ondersteuning echt aan op hun behoeften? Met een cliënttevredenheidsonderzoek krijg je helder inzicht in wat goed gaat en wat beter kan. Zo weet je zeker dat jouw zorg niet alleen voldoet aan de regels, maar vooral aan de verwachtingen van je cliënten.
Anonieme en betrouwbare uitvoering
Cliënten moeten vrijuit hun mening kunnen geven. Daarom wordt het cliënttevredenheidsonderzoek (CTO) anoniem uitgevoerd. Dit zorgt voor betrouwbare inzichten in hun ervaringen, wensen en verbeterpunten.
Inzichten waar je echt iets mee kunt
Geen wollige rapporten, maar concrete inzichten waarmee je direct aan de slag kunt. Het CTO laat zien wat cliënten écht belangrijk vinden, zodat je gericht kunt verbeteren op punten die voor hen verschil maken.
Van tevredenheidsonderzoek naar betere zorg
Gehoord worden is één ding, maar ervaren dat er iets met feedback wordt gedaan is wat telt. Door de uitkomsten van het CTO te vertalen naar gerichte verbeteringen, laat je zien dat je serieus werk maakt van cliënttevredenheid.
Wist je dat SLiM! nog veel meer onderzoekt?
Op korte termijn een CTO laten uitvoeren?
Een CTO is meer dan een ‘moetje’. Het is een kans om je zorg nog beter af te stemmen op de cliënt. Slim, simpel en op korte termijn een CTO laten uitvoeren?